Voedingstips en nieuws

Fit&Vitaal Haaksbergen

NIEUW: FIT & VITAAL IN HAAKSBERGEN

 

Dit voeding- en beweegprogramma is speciaal ontwikkeld voor mensen die willen afvallen, een gezondere leefstijl willen aannemen en/of fitter willen worden. Naast de begeleiding op voedingsgebied, word je intensief begeleid door Anoek Vaags, fysiotherapeut. In dit programma staan plezier, voeding en beweging centraal. 

 

Voor meer informatie klik hier

 



WIJ ZIJN VERHUISD!

Sinds 1 februari zijn wij verhuisd naar het nieuwe gezondheidscentrum in Haaksbergen: gezondheidscentrum De Bouwmeester

In de voormalig bibliotheek zullen zitten wij samen met de volgende zorgverleners: 4 huisartsen (Kuipers, de Groot, Engberink en Kleissen), Podotherapie Oost-Nederland, logopediepraktijk Kosters-Koedijk, Mediant, Livio, Devio, fysiotherapie De Werfheegde, handtherapie Twente, ergotherapie Willen Kunnen en Buurtzorg.

 

Ook zijn onze spreekuurtijden vergroot. We houden nu spreekuren op de dinsdag, woensdag, donderdagavond en vrijdag.

 

Ons nieuwe adres is: 

Bouwmeester 8j

7481 LP Haaksbergen 

 

Graag tot ziens!

 


Stamppot, een zware maaltijd?

Hoe kun je er voor zorgen dat de stamppot een lichtere maaltijd wordt?

Hieronder enkele tips:

1.   Meer groente.   Probeer meer groente toe te voegen aan de stamppot. Een gebakken uitje, champignons of stukjes paprika zijn allemaal heerlijk om aan je stamppot toe te voegen.

 

2.  Vervang (een gedeelte van) de aardappelen. Bijvoorbeeld door bloemkool, koolraap of knolselderij. Persoonlijke favoriet is om de helft van de aardappelen te vervangen door knolselderij! 

 

3.   Vervang spekreepjes door hamreepjes of stukjes gerookte kipfilet.

 

4. Probeer het bij één soort vlees te houden. Waarom zouden we én spekjes én een stukje worst bij onze stamppot eten?

 

En tot slot iets wat voor iedere maaltijd geldt:  probeer rustig te eten en het bij één bord te houden!  



Vergoedingen 2018

Wat betreft voeding- en dieetadviezen veranderd er niets ten opzichte van 2017:

 

- Iedereen krijgt 3 uur vergoeding vanuit de basisverzekering.

Enkele aanvullende verzekeringen hebben extra uren opgenomen.

- De vergoeding gaat in de meeste gevallen eerst af van je wettelijk verplichte eigen risico. Deze blijft ook gelijk aan 2017 (385 euro).

Mensen die buiten het eigen risico vallen zijn: kinderen onder de 18 jaar en mensen die vallen binnen de ketenzorg (diabetes, hart- en vaatziekten en COPD).

 

Voor 2018 hebben we met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten.

Meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op.


Drinktip: verse thee

Wist je dat voldoende drinken tijdens de wintermaanden net zo belangrijk is als tijdens de zomermaanden? Binnen, met de verwarming aan, is de lucht vaak droger. In een omgeving met droge lucht verliest het lichaam meer vocht via de ademhaling door verdamping. 

Maak heel eenvoudig je eigen verse thee. Voeg enkele ingrediënten toe aan warm water. Laat het ongeveer 5-10 minuten trekken en klaar is je verse thee! Hieronder een paar heerlijke combinaties:

 

  • Munt, kaneel & citroen
  • Munt, zoethout & citroen
  • Munt & sinaasappel
  • Appel, kaneel, kruidnagel & steranijs
  • Sinaasappel & kaneel