Voedingstips en nieuws

Vakantieperiode

 

De praktijk gesloten van 10 t/m 24 augustus. 

 

 

Alvast ons excuses voor het ongemak. Wij zullen u zo goed mogelijk helpen om uw afspraken om onze vakantie heen te plannen.



Opendag gezondheidscentrum de Bouwmeester

 

Vanaf februari zitten wij op onze nieuwe locatie: Gezondheidscentrum de Bouwmeester.  Graag willen we een ieder van hart uitnodigen op zaterdag 30 juni tussen 10.00 en 14.00 uur om onze nieuwe werkplek te komen bewonderen. 

 

Graag tot dan!



NIEUW! Cool2BFit: een leefstijlprogramma voor kinderen met overgewicht


AVG: de nieuwe privacywet

 

Het zal u vast niet ontgaan zijn, maar de wetgeving rondom de bescherming van persoonsgegevens is aangescherpt. 

 

Uiteraard gingen wij al zorgvuldig met uw gegevens, maar binnen de praktijk zijn er toch wat extra aanpassingen gedaan zodat uw privacy volledig gegarandeerd kan worden. 

 

Wilt u weten hoe wij omgaan, met de nieuwe AVG-wet?

Klik dan hier. 



Gezonde barbecue

Tips voor een gezondere barbecue!

Het barbecue-seizoen is weer volop bezig met dit mooie weer. Daarom hieronder enkele tips voor een gezondere barbecue:

* Kies voor magere vleessoorten zoals kipfilet, varkenshaas, tartaar en biefstuk

* Neem in plaats van vlees eens vis. Vis is over het algemeen wat magerder dan vlees. Ook kun je een vispakketje maken van bijvoorbeeld witvis/zalm op een bedje van groenten ingewikkeld in zilverfolie.

* Gebruik in plaats van sausjes kruiden zoals kerriepoeder, paprikapoeder, knoflook etc. om je vlees/vis op smaak te maken.

* Leg groente op de barbecue door een groentespies te maken bijvoorbeeld van champignons, paprika en ui

* Neem in plaats van rundvlees- of visslaatje een rauwkostsalade.

* Let op met de hoeveelheid stokbrood die je neemt en beperk dit tot 2-3 stukjes. Een goed alternatief voor een stokbroodje is om een plakje komkommer beleggen met filet american of tzatziki.

* Let op met de dranken zoals frisdrank, vruchtensap, wijn of bier die veel suikers bevatten. Een goed alternatief is fruitwater (water met een schijfje citroen en munt bijvoorbeeld).

 

Eet smakelijk!



Fruitwater

Vooral met warm weer is het extra belangrijk om voldoende te drinken. Haal jij de 1,5 tot 2 liter per dag? Naast water is het soms  lekker om iets te hebben met een smaakje, bijvoorbeeld fruitwater. Je voegt een aantal ingrediënten die je lekker vindt toe aan je water, eventueel nog wat ijsblokjes erbij en klaar is je fruitwater.

Goede combinaties zijn: 

 

  • Gember met komkommer 
  • Citroen met munt
  • Aardbei met citroen en munt
  • Frambozen met komkommer en munt
  • Watermeloen met munt
  • Sinaasappel met munt
  • Appel met een kaneelstokje
  • Limoen 
  • Aardbei met basilicum

 Tip: er zijn tegenwoordig ook leuke waterflessen te koop met een fruitwater.

 

Dit is niet alleen makkelijker, maar ziet er ook nog eens leuk uit.


Beoordeel ons op zorgkaart!

Heb je een consult bij ons gehad? Dan zouden wij graag een recensie ontvangen op Zorgkaart. Dit gaat per persoon en per locatie (Haaksbergen of Delden). 

 

Wil je dit doen, klik dan hier.   Alvast bedankt!

 



Vergoedingen 2018

Wat betreft voeding- en dieetadviezen veranderd er niets ten opzichte van 2017:

 

- Iedereen krijgt 3 uur vergoeding vanuit de basisverzekering.

Enkele aanvullende verzekeringen hebben extra uren opgenomen.

- De vergoeding gaat in de meeste gevallen eerst af van je wettelijk verplichte eigen risico. Deze blijft ook gelijk aan 2017 (385 euro).

Mensen die buiten het eigen risico vallen zijn: kinderen onder de 18 jaar en mensen die vallen binnen de ketenzorg (diabetes, hart- en vaatziekten en COPD).

 

Voor 2018 hebben we met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten.

Meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op.